tisdag 18 maj 2010

Inledning

Jaha, men borde verkligen jag blogga? Med mina problem med stavning och allt?

Nå ja, nu är jag igång.

Eric heter jag och jag ställer upp i kommunalvalet i Kristinehamn som nummer 4 på Folkpartiets lista.
Varför gör jag nu detta?
Jo, efter all debatt om ungdomsfängelse, rättspsykiatri och ålderboende som varit i Kristinehamn har jag börjat tröttna på alla bakåtsträvare i den här kommunen.
Jag anser att men kan inte tacka nej till flera hundra arbetstillfällen när man lever och verkar i en kommun som Kristinehamn bara för man måste ta en annan väg när man går ut med hunden. Eller att sjukhuset läggs ner bara för att sossarna vill tvinga staten att investera i ett universitetssjukhus i Karlstad. Vad blir kvar?
Det är rätt glest med 80-talister (min generation) i Kristinehamn. De flesta av mina vänner har flytt kommunen för studier och arbete i andra städer. Och jag förstår varför det har blivit så.
Jag känner att det är vårt ansvar, vi som valt att bo kvar, att se till att våra vänner får en bra stad att flytta tillbaka till. Annars bli vi ganska ensamma till slut.
Så nu ska jag sluta att gnälla och försöka göra något åt detta.

Här kommer jag att då och då dela med mig av tankar och funderingar om Kristinehamn och troligtvis en del annat också.

Välkomna att kommentera.

/Eric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar