onsdag 9 juni 2010

Gocartracet i Centrum

Elisabeth Holmstrand Gustavsson (mp) lämnade den 7/4 in en motion till kommunfullmäktige om att "många kristinehamnsbor reagerade mycket negativt" när det gäller gocartrecet i Kristinehamns centrum. Läs motionen här.
Det jag funderar på är vilka dessa "många kristinehamnsbor" är.
Under de åren racet har anordnas upplever inte jag att det har varit något stort motstånd mot detta.
Snarare har de kristinehamnsbor och lokala företagare jag talat med varit mycket positiva till arrangemanget.
Jag kan inte minnas någon som varit negativ.

Jag anser att kommunen måste ställa sig bakom det här och liknade arrangemang. Annars kommer staden dö ut.
Man måste naturligtvis lyssna på allas åsikter men det går ju inte att bromsa sig ur en uppförsbacke.
Nej, sluta gnäll och se istället till att det arrangeras ett Stadsrace igen istället. Det och andra arrangemang får Kristinehamn att bli mer attraktivt och det behöver vår stad bli om vi vill behålla de ungdomar vi har kvar och få hit nya.
Annars kommer min generation bli mycket ensam i Kristinehamn när vi blir gamla.

/Eric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar